Zwrot produktów zakupionych w sklepie Shein to prosty proces, który można zrealizować w ciągu 30 dni od daty zakupu. Wszystko odbywa się online, poprzez platformę sprzedażową. Nie ma możliwości zwrotu w punktach stacjonarnych. To ważne, by wiedzieć jak prawidłowo przeprowadzić procedurę zwrotu.
Cały proces wymaga zalogowania się na konto Shein i wypełnienia formularza zwrotu. Zwrot pieniędzy następuje w ciągu 5 dni roboczych od dostarczenia paczki do magazynu. Koszty przesyłki zwrotnej ponosi klient.
Najważniejsze informacje:- Zwrot możliwy tylko przez kuriera lub pocztę
- Produkty muszą być w stanie nienaruszonym z metkami
- Bielizna i kosmetyki nie podlegają zwrotowi
- Konieczne jest wygenerowanie etykiety zwrotnej
- Zwrot pieniędzy nie obejmuje kosztów wysyłki
- Cały proces realizowany jest przez platformę online
Terminy zwrotów Shein - najważniejsze informacje
Jak zrobić zwrot Shein w odpowiednim terminie? Na zwrot zakupów masz dokładnie 30 dni od daty otrzymania paczki. Procedura zwrotu jest prosta, ale wymaga zachowania określonych terminów. Pamiętaj, że czas liczy się od momentu dostarczenia zamówienia.
Każdy zwrot w Shein musi zostać zarejestrowany w systemie przed wysyłką. Ważne, aby rozpocząć proces zwrotu przed upływem 30-dniowego terminu. System automatycznie blokuje możliwość wygenerowania etykiety zwrotnej po tym czasie.
- 30 dni na zgłoszenie zwrotu od daty dostawy
- 7 dni na wysłanie paczki po wygenerowaniu etykiety
- 5 dni roboczych na zwrot środków po otrzymaniu paczki
- 14 dni na reklamację w przypadku wad produktu
Zasady zwrotu towaru w Shein
Zwracane produkty muszą być w stanie nienaruszonym, z przyszytymi metkami. Nie mogą nosić śladów użytkowania ani posiadać uszkodzeń.
Wszystkie elementy zestawu muszą zostać zwrócone razem. Odzież nie może być wyprana ani nosić śladów perfum.
Opakowania produktów powinny być oryginalne i nieuszkodzone. Dotyczy to szczególnie akcesoriów i butów.
- Bielizna i produkty z kategorii intymnej
- Kosmetyki po otwarciu opakowania
- Biżuteria ze względów higienicznych
- Produkty personalizowane
- Artykuły w promocji -70% i więcej
Czytaj więcej: Świadectwo pracy umowa zlecenie - Jak otrzymać świadectwo pracy na umowę zlecenie
Proces zwrotu krok po kroku
Jak oddać rzeczy do Shein? Cały proces można wykonać online w kilku prostych krokach. Zanim zaczniesz, przygotuj numer zamówienia i zdjęcia zwracanych produktów.
Logowanie i wybór produktów
Zaloguj się na swoje konto Shein i przejdź do zakładki "Moje zamówienia". Znajdź zamówienie zawierające produkty do zwrotu.
Wybierz konkretne produkty, które chcesz zwrócić i oznacz je w systemie. Pamiętaj o wybraniu powodu zwrotu dla każdego z nich.
Wypełnianie formularza zwrotu
W formularzu zwrotu wskaż dokładny powód zwrotu produktu. Możesz też dodać komentarz wyjaśniający szczegóły.
System poprosi Cię o potwierdzenie danych adresowych i wybór metody zwrotu. Upewnij się, że wszystkie informacje są poprawne.
Drukowanie etykiety
Po zatwierdzeniu formularza, system wygeneruje etykietę zwrotną. Pobierz ją i wydrukuj w kolorze lub czerni.
Etykieta musi być czytelna i nieuszkodzona. Przyklej ją na paczkę w widocznym miejscu.
Pakowanie i zabezpieczenie przesyłki
Produkty zapakuj w oryginalne lub podobne opakowanie. Zabezpiecz je przed uszkodzeniem podczas transportu.
Procedura zwrotu Shein wymaga dokładnego zabezpieczenia paczki. Użyj taśmy pakowej i folii bąbelkowej dla delikatnych elementów.
Sprawdź, czy paczka jest dobrze zaklejona i czy etykieta jest odpowiednio przyklejona. Usuń lub zaklej stare oznaczenia.
Metody wysyłki zwrotu
Jak odesłać paczkę do Shein? Dostępne są dwie główne opcje: wysyłka kurierem lub przez Pocztę Polską. Kurier odbierze paczkę z wybranego adresu. Możesz też sam zanieść ją do punktu nadania.
Wybór metody zależy od Twojej lokalizacji i preferencji. Paczka musi zostać nadana w ciągu 7 dni od wygenerowania etykiety. Pamiętaj o zachowaniu potwierdzenia nadania.
Kurier | Poczta Polska |
Odbiór z adresu | Konieczność dostarczenia do placówki |
Szybsza dostawa | Dłuższy czas dostawy |
Wyższy koszt | Niższy koszt |
Koszty zwrotu w Shein
Standardowy koszt zwrotu przez kuriera wynosi 14,99 zł. Kwota ta jest potrącana z kwoty zwrotu.
Przy wyborze Poczty Polskiej koszt jest niższy i wynosi 9,99 zł. Opłata również jest odejmowana od zwracanej kwoty.
W przypadku zwrotu z powodu wady produktu, zwrot w Shein krok po kroku jest bezpłatny. Musisz jednak udokumentować wadę zdjęciami.
Metoda zwrotu | Koszt |
Kurier | 14,99 zł |
Poczta Polska | 9,99 zł |
Zwrot wadliwego towaru | 0 zł |
Czas oczekiwania na zwrot pieniędzy
Zwrot pieniędzy Shein następuje w ciągu 5 dni roboczych od dotarcia paczki do magazynu. Czas dostawy zwrotu do magazynu zazwyczaj wynosi 3-5 dni roboczych. System wysyła powiadomienie o otrzymaniu zwrotu.
Środki wracają na konto bankowe lub kartę płatniczą użytą przy zakupie. Jeśli płaciłeś przez PayPal, zwrot nastąpi na konto PayPal. W przypadku płatności przy odbiorze, konieczne jest podanie numeru konta.
Status zwrotu możesz śledzić w zakładce "Moje zwroty" na koncie Shein. Otrzymasz też mailowe potwierdzenie zwrotu środków. Po zaksięgowaniu zwrotu system wyśle Ci potwierdzenie.
Opóźnienia w zwrocie mogą wystąpić podczas okresów wyprzedaży. Weryfikacja zwrotów może wtedy potrwać do 10 dni roboczych.
W przypadku problemów ze zwrotem skontaktuj się z obsługą klienta. Zachowaj numer przesyłki zwrotnej do czasu otrzymania środków.
Najważniejsze zasady i terminy zwrotów w Shein
Zwrot w Shein to prosty proces, który możesz zrealizować w ciągu 30 dni od otrzymania zamówienia. Pamiętaj, że wszystkie zwracane produkty muszą być nieużywane, z metkami i w oryginalnym opakowaniu. Niektóre produkty, jak bielizna czy kosmetyki po otwarciu, nie podlegają zwrotowi.
Po zarejestrowaniu zwrotu Shein w systemie i wydrukowaniu etykiety, masz 7 dni na wysłanie paczki. Możesz wybrać zwrot kurierem (14,99 zł) lub Pocztą Polską (9,99 zł). Pieniądze wrócą na Twoje konto w ciągu 5 dni roboczych od dotarcia paczki do magazynu.
Cały proces jak zrobić zwrot Shein odbywa się online przez Twoje konto klienta. Zachowaj numer przesyłki zwrotnej i zrób zdjęcia produktów przed wysyłką - to pomoże w przypadku ewentualnych problemów ze zwrotem.